FAQ: Aktuelle spørsmål og svar vedrørende våre læringsprodukter

Vi i Simployer ønsker å gjøre det enklest mulig å bruke våre læringsprodukter. Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.

Våre digitale kurs

Dette skyldes trolig at du ikke har kjøpt noe kurs fra oss ennå. Finn ditt neste kurs på learn.simployer.no.

Dersom du vet at du har bestilt kurs, ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg.
E-post learn.norge@simployer.com eller telefon 69 97 17 00.

Det eneste du trenger er tilgang til internett og en pc, mobiltelefon eller et nettbrett med lydmulighet. Vi anbefaler alltid bruk av headset eller ekstern høyttaler.

Se fullstendig systemkrav i våre tekniske krav for digitale kurs .

Påmelding er bindende. Avmelding må skje skriftlig til learn.norge@simployer.com.

For arrangementer som har en bestemt avholdelsesdato, eksempelvis klasseromskurs, konferanser og liveseminarer, må avmeldingen være mottatt av Simployer Infotjenester senest 14 dager før kursstart. Ved sykdom refunderes kursavgiften mot fremleggelse av egenmelding/sykmelding.

Du kan overføre kursplassen din til en kollega. Du kan lese mer om avbestilling og avmelding i våre betingelser og vilkår.

Ved sykdom refunderes kursavgiften mot fremleggelse av egenmelding/sykmelding. Du har også mulighet til å overføre kursplassen din til en kollega.

Ta kontakt med kundeservice for mer informasjon:
E-post: learn.norge@simployer.com eller telefon 69 97 17 00. Du kan lese mer om avbestilling og avmelding i våre betingelser og vilkår.

Dersom du hører et ekko: Det skyldes vanligvis at man har åpnet lenken til kurset flere ganger, slik at man har flere vinduer med videoavspilling åpne samtidig.

Dersom du ikke har lyd: Sjekk lyden både i videovinduet og på enheten din. Vi anbefaler hodetelefoner eller gode eksterne høyttalere.

Dersom du verken har lyd eller bilde: Prøv å laste inn siden på nytt ved å trykke F5. Du kan også prøve å åpne lenken i en annen nettleser. Enkelte som er koblet på VPN (Citrix etc.) kan ha problemer med å se sendingen. Bruk nettleser som ligger utenfor din interne desktop.

Kurspresentasjonen leveres som en pdf-fil. Man kan skrive notater rett inn i presentasjonen så lenge man har Adobe Acrobat Reader (du kan laste ned gratis programvare fra Adobe her).

Slik skriver du inn i et pdf-dokument:

  • Åpne filen
  • Klikk "Fyll ut og signer" øverst i høyre hjørne
  • Klikk "Legg til tekst"
  • Plasser musepekeren der du ønsker å skrive - så vil det komme en tekstboks der du kan skrive. 

Du kan justere ned/redusere fontstørrelsen på bokstavene, så du får plass til mye tekst på siden.
(Du kan også skrive notater ved å klikke på tekstboblen som ligger øverst som fane.)

Klasseromskurs og konferanse

Vi anbefaler deg å møte ca 15-20 minutter før kursstart. 

Kursdeltaker/virksomheten organiserer og betaler transport og overnatting selv, med mindre noe annet er spesifisert i kursbeskrivelsen.

Simployer Infotjenesters hovedsamarbeidspartner for kurslokaler og overnatting er Radisson Blu-hotellene. Deltakere er sikret vår avtalepris på overnatting ved å oppgi kundenummeret 55490 og i tillegg informere om at de skal delta på Simployer Infotjenester-kurs. Det er viktig å bestille tidlig, ettersom hotellprisene er dynamiske.

Ved kurs på andre hotell, kan du få rabatt  på din overnatting ved å informere om at du skal på kurs arrangert av Simployer Infotjenester.

Har du fortsatt spørsmål som du ikke finner svar på her kan du kontakte kundeservice ved å sende oss en epost til learn.norge@simployer.com eller ringe 69 97 17 00.

Er du sikker på at vi har riktig e-postadresse til deg? På "Min konto" kan du se hvilken e-post vi har registrert, og gjøre endringer om nødvendig.

Det enkleste er å melde seg av kurset du har blitt påmeldt, og melde seg på det kurset du ønsker å gå på. For å sikre deg at du ikke blir dobbelt fakturert, anbefaler vi å skrive en kommentar om endringen på bestillingen din.

Generelle spørsmål

Logg ut og logg inn igjen, så vil systemet oppdateres med den nye informasjonen.

Send oss en mail til learn.norge@simployer.com, så order vi byttet for deg.

Dersom kurset ennå ikke er avholdt, kan du avbestille ved å trykke på ikonet for avbestilling øverst i høyre hjørne når du er inne på kurset i Simployer Learn. Merk at det er 14 dagers avbestillingsfrist for kurs med en gitt avholdelsesdato. Dersom du avbestiller etter denne fristen vil du bli fakturert for kurset i sin helhet. Digitale kurs (digitale seminarer i opptak, e-læring og mikrolæring) som du kan gjennomføre direkte etter bestilling, kan ikke avbestilles.

Ja, det er mulig. Bare pass på at din epost ikke står registrert i deltakerlisten når du bestiller.

Gå til Mine kurs i Simployer Learn. Her finner du kalenderen din. Øverst til venstre i kalenderen finner du et ikon for synkronisering av kalender (et rektangel med en pil inn i rektangelet). Trykk på denne. Kopier lenken. Dersom du bruker Outlook synkroniserer du ved å gå til “Åpne kalender” i Outlook. Velg “Fra Internett..” og deretter limer du inn lenken. Så har du alle kommende kurshendelser rett i kalenderen din!

Her er det flere måter. Det enkleste er å gå inn i kalenderen din i Simployer Learn. Den finner du i menyen til venstre, eller under Min læring. Du kan også klikke deg inn på abonnementet ditt fra siden Min læring. Her vil du se en liste over alle kursene som er inkludert i abonnementet ditt.

Dersom det er vanskelig å få gjennomført fysisk oppmøte på kurs som følge av restriksjoner knyttet til situasjonen med Covid-19, vil vi så langt det lar seg gjøre tilby en digital utgave av kurset. Påmeldte deltakere til fysiske kurs vil få tilgang til den digitale versjonen. Dersom vi avlyser det fysiske kurset som følge av restriksjoner, vil kunden få mulighet til å velge mellom full refusjon og deltakelse på digital utgave. Simployer er ikke ansvarlig for øvrige utgifter kunden måtte ha i forbindelse med kurset, som f.eks. reise og overnatting.

 

 

Lurer du fortsatt på noe?

Send oss gjerne en henvendelse via kontaktskjemaet.